Apa Perlu Buat Pada Kertas Soalan

Murid boleh mencatat atau ‘menconteng’ bahagian soalan. Jadi apabila menerima soalan Sains dan ingin/tiba untuk menjawab Bahagian B, perkara pertama yang mesti murid lakukan ialah mengenal pasti

  • pemboleh ubah dimanipulasikan

jika dalam tutorial sebelumnya cikgu menandakannya sebagai No.1 ataupun juga ditandakan sebagai PM

  • pemboleh ubah bergerak balas

jika dalam tutorial sebelumnya cikgu menandakannya sebagai No.2 atau juga sebagai PB

Pastikan PM atau PB tidak terdiri daripada satu perkataan. Tambah perkataan yang sesuai atau boleh jadi juga berubah langsung!

Lihat contoh di bawah, perhatikan apa yang cikgu buat, apa yang cikgu bulatkan, apa yang cikgu gariskan.

Berikut contoh pada soalan-soalan yang lain:

Selamat maju jaya.πŸ™‚

5 thoughts on “Apa Perlu Buat Pada Kertas Soalan

  1. azni 24 Februari 2013 at 9:54 pm Reply

    Salam….saya tak dapat tengok contoh yg cikgu maksudkan. Kenapa ya?

    • Cikgu Hamzah 24 Februari 2013 at 10:25 pm Reply

      Salam… Cuba ‘refresh’ semula. Sebab, contoh adalah dalam imej. Sekiranya ada masalah kelajuan Internet, memungkinkan imej tidak dapat dimuat naik.

  2. azni 24 Februari 2013 at 10:56 pm Reply

    Alhamdulillah………..time kasih cikgu. Dah dapat tengok semua soalan.
    Saya dah lama tak mengajar sains thp 2….. tgh refresh cam ner nk ajar bhg b…
    Nota cikgu sangat membantu…..

  3. dhivaharan 14 Mei 2013 at 7:36 pm Reply

    cikgu macam mana nak buat nyatakan kesimpulan?

Sila komen di sini

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: