Aku Selalu Menunggumu (Ana Fintizhorok)

Ana fintizhorok adalah lagu Oum Kalthoum (Mesir, zaman hitam putih dulu-dulu) yang dinyanyikan semula oleh kumpulan Nasida Ria (vokal Hajjah Afuwah). Mengekalkan sebutan arab dialek… Seperti, al- disebut il-, huruf qaf jadi sebutan hamzah, dan lain-lain.

Lagu ini dari album Laula Laula.

Hjh Afuwah (masa album ni, beliau belum mengerjakan haji lagi) wajah besar, yang kanan. Kiri ialah Hjh Mutoharoh.

Minta maaf, suaranya tidak stereo. Kalau dengar pakai headphone, kena ada sofwe audio tertentu, baru sedap didengar. Maklum lah, ni rakan CH yang menukarkan format (convert) daripada kaset ke mp3. Maklum la kan, masa album ni (album ke-13) dikeluarkan, belum lagi zaman cd ke, mp3 ke. Agaknya salah setting ke apa, tak tau la kan. Macam lagu bersembahyang, album ni lagi awal (album ke-2), tapi bile convert, masih sedap didengar (stereo). Eh, tau ke stereo tu apa kebendanya? Sedap dengar la senang cakap. Suara/muzik dengar dari kanan sampai ke kiri. Tidaklah dengar sumber suara kat tengah-tengah aje.

Hajjah Afuwah.

CH : Dulu dengar lagu arab tanpa lirik. Dah ada lirik, berkerut dahi pula dengar suara dan teks macam berbeza. Itulah dialek arab. Tak sama macam belajar arab kat sekolah…🙂 Tapi yang nyanyi ni bukan orang Arab, tau!

One thought on “Aku Selalu Menunggumu (Ana Fintizhorok)

  1. man 21 Oktober 2011 at 8:58 am Reply

    moga rohnya dicucuri rahmat..
    pastinya satu masa nanti pemberontak yg disokong barat tuu pn menerima padah d akhirat kelak..

Sila komen di sini

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: