Kampung Budaya Monsopiad

Kampung Budaya Monsopiad atau Monsopiad Cultural Village, antara tempat yang harus anda singgah jika berada di sekitar Kota Kinabalu. Bersebelahan dengan Sungai Penampang, kedudukannya yang jauh dari kesibukan kota (kira-kira 16km dari KK) memang aman dan menyenangkan. Damai terasa. Betul. Walaupun kadar bayaran masuk yang agak mahal, tetapi puas hati la dengan persembahan kebudayaan, boleh join menari, join sumpit, bermain permainan tradisional rakyat, rumah tengkorak, dan macam-macam lagi la.

Bergambar dengan penari-penari dan pembuat persembahan…

Ni sementara nak tunggu persembahan dimulakan.

Cemaner jalan cerita ni, susunan gambar macam patah balik pulak. He he he… Tak kisah la kan…🙂

Rumah padi. Tempat disimpan padi yang telah dituai.

Macam real tak? Memang la real… Ingat main-main ker…

Rumah tengkorak. Tengkorak betul tau. Nun di atas tu. Nasib baik tak terasa apa-apa. Mana lah tau, kan…

Merenung apa, bang?

Yang ni, bukan di Monsopiad Village… tetapi di Tanjung Rhu… Cantik, kan?

Antara lain tempat yang menarik di Kota Kinabalu, ialah medan ikan bakar macam pasar malam. Tinggal pilih, makan, tawar (harga) dan balik.

Sedang makan dengan penuh kejayaan. Tak kisah nak tengok kamera langsung!

Sukanya akak tu.

Video persembahan mereka:

<object width=”400″ height=”300″ ><param name=”allowfullscreen” value=”true” /><param name=”movie” value=”http://www.facebook.com/v/264500236570” />http://ahref=</object>

CH: Nak makan jangan lupa baca “bismillah” yerk…

Sila komen di sini

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: